viernes, 17 de julio de 2009

Escota de la Mayor

Quizá por lo sencillo de esta modificación, se me había olvidado incluirla aunque seguramente es por la que debería haber empezado.

Las reglas de clase dicen:

C.9.2 ADDITIONS AND ALTERATIONS TO RIG
The following additions and alterations to the rig are permitted. Parts may be obtained from any supplier:
Any number and design of mechanical wind indication devices may be fitted. An additional purchase may be incorporated in the mainsheet system at the out board end of the boom (maximum velocity ratio 2:1) using the existing attachment points; for this purpose an additional block may be introduced.
A ratchet block or a free running block may be used on or in lieu of the mainsheet swivel jammer base. In this case, the attachment method is optional.
One gybing strop may be added, defined as a length of rope, of maximum 10mm diameter, attached to the forward mainsheet block eye on the boom.
A single block or ring may be attached to the lower end of the gybing strop. The length of the gybing strop, measured from the underside of the boom and including any block or ring, shall not exceed 1 metre. The gybing strop shall only be used during the gybing manoeuvre.


Esto nos permite dos cosas, por un lado desmultiplicar 2 a 1 la escota de la mayor mediante el uso de una polea adicional que colocaremos sobre la pata de gallo y por otro añadir un asa a la botavara para facilitar las trasluchadas.



Pero dejemosle a Ozzy explicarlo:



En la Guía de Tunning de la Asociación de Clase se recomienda cambiar la escota por una mas larga. En mi caso al final he vuelto a la original pues nunca utilizaba ese metro adicional y me resultaba muy engorroso en la bañera.



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